ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

1.Загальні положення

Згідно зі ст.53 «Права та обов`язки здобувачів освіти» закону України "Про освіту" здобувачі освіти мають право на:

-навчання впродовж життя та академічну мобільність;

-якісні освітні послуги;

-справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

-відзначення успіхів у своїй діяльності;

-свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

-безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

-повагу людської гідності;

-доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі.

Здобувачі освіти зобов’язані:

-виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

-поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

-відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

-дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

-дотримуватись академічної доброчесності.

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України, міського управління освіти, адміністрації закладу.

2.Загальні правила поведінки здобувачів освіти у закладі.

Правила поведінки учнів у закладі освіти (далі Правила) базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України, відповідних рішеннях органів місцевого самоврядування та Статут закладу.

2.1.Учні приходять до школи за 10-15 хвилин до початку занять, чисті і охайні.При вході у школу дотримуються правил ввічливості, залишають у гардеробі верхній одяг, займають свої робочі місця згідно з розкладом занять.

2.2.Учні зобов’язані мати необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, а також виконані домашні завдання з предметів згідно з розкладом уроків.

2.3.Забороняється перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.

2.4.Забороняється приносити на територію закладу освіти та проносити до їйого приміщень з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогненебезпечні предмети та речовини; спиртні й слабоалкогольні напої чи енергетики, цигарки,електронні сигарети, наркотичні та інші психотропні речовини й отрути, газові балончики тощо.

2.6.Не дозволяється залишати освітній процес без дозволу директора або його заступників, з обов’язковим повідомленням класним керівником батьків учня.

2.6.Пропуск занять з вагомої причини має бути підкріплений письмовим документом:

-довідкою лікаря;

-у разі оздоровлення або сімейних обставин подається заява на ім`я директора від батьків (або осіб, які їх заміняють);

-виїзд на змагання, участь у конкурсах, фестивалях чи учнівських форумах підтверджується довідкою відповідної організації (ДЮСШ, ЦТДЮ, мистецькі освітні заклади тощо) із зазначенням причини та терміну відсутності.

2.7.Учні повинні дбайливо ставитися до шкільного майна та обладнання, надавати посильну допомогу в його ремонті.

2.8.У разі навмисного спричинення збитку шкільному або чийомусь майну, батьки учнів, які його заподіяли, несуть матеріальну відповідальність.

2.9.Забороняється брати без дозволу чужі речі. До учнів, які привласнили чужі речі можуть бути застосовані дисциплінарні стягнення (постановка на внутрішньошкільний облік, виклик разом з батьками на засідання Ради профілактики правопорушень).

2.10.Учні, які знайшли втрачені або забуті, на їх думку, речі, повинні передати їх черговому адміністратору.

3.Правила поведінки під час освітнього процесу.

3.1.При вході педагога в клас учні встають на знак вітання, сідають після того, як учитель відповість на вітання. Так само учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять, окрім випадків, пов'язаних зі специфікою освітнього процесу.

3.2.Заборонено спізнюватися на уроки без вагомих причин.

3.3.Забороняється виходити з класу під час уроку без дозволу вчителя.

3.4.Учні повинні щодня вести запис домашніх завдань у щоденник і надавати його на вимогу вчителя без будь-якихзаперечень.

3.5.Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил безпеки життєдіяльності як під час уроків,так і після їх закінчення.

3.6.Впродовж уроку забороняється:

-відволікатися самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та іншими справами, що не передбачені планом проведення заняття;

-підводитися та переміщуватися по кабінету без дозволу учителя;

-вживати їжу та напої, жувати гумку;

-користуватися мобільними телефонами та іншими гаджетами, якщо це не передбачено вчителем для виконання освітньої мети.

3.7.Закінчення уроку відбувається за відповідного рішення учителя.

3.8.Учні зобов`язані бути присутніми на усіх позаурочних освітніх заходах, передбачених планом організації освітньої діяльності класного керівника.

3.9.У ході загальношкільних заходів забороняється користуватися мобільними телефонами та іншими гаджетами без відповідного розпорядження класного керівника.

3.10.У разі проведення заходу поза межами закладу освіти, учні зобов`язані пройти цільовий інструктаж з безпеки життєдіяльності і дотримуватися визначених правил. Починаючи з 9-го класу, обізнаність з правилами безпеки учні підтверджують особистим підписом.

4.Правила поведінки на перервах і після закінчення занять.

4.1.Час перерви – особистий час кожного учня. Він може використовувати його на власний розсуд, проте, не порушуючи права інших.

4.2.Під час перерви учні можуть вільно переміщуватися у закладі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися згідно з правилами безпеки життєдіяльності.

4.3.Під час перерви учні зобов’язані:

-виконувати обов’язки чергового учня по класу;

-підкорятися вимогам чергових учнів та вчителів;

-рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони.

4.4.Під час перерв учням забороняється:

-бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор;

-штовхати один одного, кидатися будь-якими предметами і грати в рухливі ігри у не пристосованих для цього у приміщеннях;

-сидіти на підвіконнях, відчиняти та виглядати у відчинені вікна;

-виходити під час перерви за межі території закладу.

4.5.Після закінчення занять учні повинні одягнути верхній одяг і залишити приміщення школи, дотримуючись правил безпечної поведінки.Учні не мають права знаходитися в приміщенні закладу освіти після закінчення освітнього процесу без дозволу працівників.

5.Правила дотримання міжособистісних стосунків

5.1.Здобувачі освіти мають право:

-на захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації забудь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

-отримання соціальних і психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування).

5.2.Учні мають бути ввічливими у спілкуванні з педагогами та працівниками закладу,батьками інших учнів, з іншими здобувачами освіти.

5.3.Учні закладу проявляють повагу до старших, піклуються про молодших.

5.4.Учні мають право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань.

5.5.Категорично забороняється вживання лайливих виразів і непристойних жестів.

5.6.Будь-який психологічний тиск (залякування, знущання, цькування, висміювання та приниження), застосування фізичної сили у стосунках з іншими учасниками освітнього процесу є неприпустимими формами поведінки.

5.7.Здобувачі освіти зобов'язані:

повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогів, інших осіб, які залучаються доосвітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

Кiлькiсть переглядiв: 217

Коментарi